Nieuws archief 2012
Roverspecialist Berry Smink Nederlands Kampioen !!
tipje van de sluier..... de Kalender 2013 !!
Technische middag bij Mequair's druk bezocht
Rover P4 .......
Old Rovers
Nu de ROCH meer dan veertig jaar oud is doet ook de vergrijzing zich voelen. Als leden van het eerste uur zien we om ons heen leden wegvallen of gezondheidsklachten oplopen die voortzetting van de hobby in de weg staan. Dat leidt er ook toe dat echtgenotes zich melden met de vraag: "Mijn echtgenoot heeft zoveel verzameld, wat moet ik daarmee beginnen? Kunnen jullie me helpen zodat de spullen goed terecht komen en ik er geen soesa van heb?".
P4 liefhebbers Wouter Buis, Herke Wijnalda en ik, Pieter Meester, zijn bereid energie te steken in het zoveel mogelijk veilig stellen van dit materiaal voor leden van de ROCH.
Er ligt nu één concreet verzoek (betreft onderdelen van late P4's), maar we verwachten meer. Het gaat nu om materiaal zoals carrosseriedelen, bekleding, motor 110, versnellingsbak achteras en veel kleiner goed. Dat wordt geïnventariseerd. Het materiaal bevindt zich in de omgeving van Amsterdam.
Een blik op de ledenlijst leert dat er ruim 20 P4 rijders lid zijn. Wij zouden graag horen wie van hen geïnteresseerd is in een van de volgende opties:
- meewerken aan veiligstellen van dit materiaal (denk aan garagebox leegruimen, sorteren, bruikbaar materiaal opslaan en afvoeren overig materiaal) Daarmee 'verdien' je het recht onderdelen te kopen voor alleen de vergoeding aan de eigenaar;
- onderdelen tegen kostprijs te kopen (d.w.z. redelijke vergoeding voor de eigenaar en voor de opslag, tijd- en reiskosten van de werkers).
Reacties graag op mailadres: p.c.meester@hetnet.nl
Met Rovergroet
Pieter Meester
FEHAC Enquête ivm MRB vrijstelling !!
FEHAC - Enquête klassieke voertuigen
Het is een pak van ons en – waarschijnlijk ook uw – hart: de voorgestelde afschaffing van de MRB-vrijstelling voor klassiekers vindt geen doorgang. Althans niet in de vorm zoals de nieuwe regering die voor ogen had.
Er komt wel een andere regeling dan de huidige. De FEHAC, KNAC, BOVAG, RAI, FOCWA en het ministerie van Financiën voeren daarover gesprekken. De FEHAC wil daarom graag van u weten waarvoor u uw klassieker gebruikt, hoe vaak u ermee rijdt en wat volgens u het beste alternatief is voor de MRB-vrijstelling van klassiekers zoals die nu geldt. Daartoe heeft de FEHAC samen met de KNAC onderstaande enquête opgesteld. Wij en andere belangenorganisaties hebben uw input hard nodig en zijn u dan ook zeer erkentelijk als u een paar minuten de tijd neemt om de enquête in te vullen.
Vrijstelling wegenbelasting oldtimers UPDATE
Vorige week leek het er nog op dat de discussie over vrijstelling van motorrijtuigenbelasting voor oldtimers niet opnieuw zou worden opgerakeld. Met het gepresenteerde regeerakkoord blijkt het tegendeel waar: de vrijstelling wordt opgeheven! Update: Er is toch hoop.
Met de woorden 'De vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor oldtimers wordt vanuit milieu- overwegingen afgeschaft.' windt Rutte II er geen doekjes om de bezuinigingen. De maatregel is een strop voor bezitters van oldtimers (met name de diesels die juist in ons land aan populariteit hebben gewonnen) maar ook de autobedrijven die in deze auto's handelen. Hoe de regeling precies wordt ingevoerd zal de tijd leren.
Update: Niets is zo veranderlijk dan de politiek, zo blijkt. Staatssecretaris van Financiën Frans Weekers heeft laten weten aan een regeling te werken die oldtimers moet ontzien. Hoe de regeling er uit komt te zien is nog niet bekend. Er wordt weer gesproken over de aloude 30- of 60-dagen kaart, waarbij olditmerbezitters dan toch belastingvrij hun 'cultureel erfgoed' kunnen besturen.
Update 21 november: 'De Tweede Kamer heeft een drietal moties aangenomen die te maken hebben met de motorrijtuigenbelasting. Naast de wens om te bezien of de afgifte van een BSN-nummer gekoppeld kan worden aan de MRB-heffing op auto’s van arbeidsmigranten, wil de Tweede Kamer ook dat onderzocht wordt of dagelijks gebruik van oldtimers ontmoedigd kan worden. De Tweede Kamer pleit er daarbij wel voor dat het rijdende culturele erfgoed ontzien wordt. De plannen voor de aanpassing van de MRB-vrijstelling voor oldtimers zullen volgend jaar verder worden uitgewerkt.'
Bron: Auto en Fiscus
ROCH leden actief tijdens 4x4 Evenement
Tijdens een 4x4 evenement in De Hoeve (Twente) zijn een aantal ROCH leden met hun Range Rover's in actie geweest. Gert Visser, Theun Visser, Ton vd Hee en Johan Löwik waren op het modderige motorcross circuit deelnemer aan dit prachtige 4x4 evenement. De Range Rover Classic's deden het uitermate goed in een startveld van zo'n 120 deelnemers. De diepste gaten en hoogste heuvels werden zonder problemen genomen door de krachtige V8 Range Rovers. Meer foto's op : fotoklik
Rover 2000TC op 2e Plaats in Legend Twente Rally !
“2e Plaats in Legend Twente Rally 2012”
Tijdens de CONRAD Euregio Rally werd voor het eerst in Nederland ook een regelmatigheidsrally met een gemiddelde snelheid tot maximaal 80 km/uur gehouden. De wedstrijd stond open voor historische rally auto’s tot en met bouwjaar 1985. De deelnemers aan deze Legend Rally Twente rijden op de volledig afgezette klassementsproeven die ook gebruikt worden voor de deelnemers aan de moderne rally. De Sectie Historische Rally’s heeft een reglement ontwikkeld welke veel overeenkomsten heeft met die van de Legend Boucle de Spa en andere buitenlandse 80 km regularity rally’s, maar het is een pilot!
Ook het Nijverdalse Classic-Rover Rally Team met de Rover 2000TC was deelnemer in deze Legend, de 1e rally op Nederlands grondgebied is voor de equipe dus min of meer een “thuiswedstrijd”.
Op de zaterdag namiddag werd er gestart onder redelijk gunstige omstandigheden, Proef 1 kan nog onder daglicht verreden worden. Helaas wordt de proef, op het moment dat de Rover met startnummer 212 mag gaan rijden, geneutraliseerd vanwege een van de weg geraakte deelnemer. Dus op naar proef 2, inmiddels is het donker en dus rijdt Johan zijn eerste wedstrijdkilometers in het donker. De avondproeven verlopen goed en de Rover equipe heeft het ritme goed kunnen oppakken. Daarna naar het servicepark en het resultaat na de 1e avond is een keurige 6e plaats.
Op de Zondag staan 2 x 3 wedstrijdproeven op het programma. De eerste proef op Hengelo-Zuid vereist een normtijd van 7 minuut 15 seconden, dat betekent een gemiddelde van 80 km/uur op de wegen van het industrieterrein. Dat is op voorhand niet haalbaar voor de Legend rijders. Om een idee te krijgen hoe hard er door de klassiekers gereden moet worden, Rene Kuipers (5e op deze proef met de Fiesta WRC) heeft een tijd gerealiseerd van 7.14 ! Dus vol rijden en proberen de schade te beperken, duidelijk is wel dat diegene die op de Zondagmiddag de snelste tijden neerzet, hoog gaat scoren in het klassement. Na de proef in Hengelo volgen de proeven Zeldam en Bentelo, met name deze laatste proef met de lange rechte stukken en hoge snelheden, veel en laat remmen, is niet erg gunstig voor de Rover.
Na de hergroepering en service worden de laatste 3 proeven verreden.
Als eerste opnieuw Hengelo-Zuid, echter dit keer in de motregen. De banden houden zich goed en er wordt besloten de Softe compound te laten staan, ervan uitgaande dat het bij motregen blijft. Problemen op proef 10 en 11 met de ontsteking leveren tijdsverlies op, onderweg overschakelen op de 2e bobine lost het probleem op. De wedstrijd wordt uitgereden en dankzij de goede assistentie van de servicemonteurs is er maximaal rendement uit de auto gehaald.
Aangezien de resultaten buiten het systeem van Rallytiming omlopen, zijn er geen tussenstanden bekend en is het dus zeer spannend ’s avonds bij de prijsuitreiking. Uiteindelijk blijkt het hele podium uit HRC equipes te bestaan en scoort het Nijverdalse Classic-Rover Rally Team een fantastische 2e plek en kunnen rijder Johan Löwik en navigator Gert Visser beide een grote bokaal in ontvangst nemen van Rallyleider Jan Harmsen.
Voor meer informatie kunt u kijken op onze website. www.classic-rover.nl
Uitslag top 3 : Legend Twente Rally 2012
- Jef Smulders / Michael Marchall Ford Escort MK2 [1980]
- Johan Löwik / Gert Visser Rover 2000TC [1967]
- Christian Assmann / Viola Janizki VW Passat [1980]
Classic Rover Rally Team : Bad Emstal Rallye 2012
Afgelopen zaterdag 13 Oktober was er de Bad Emstal Rallye, met als startpunt Wolfhagen. De weersverwachtingen waren in eerste instantie niet goed, maar het bleef gelukkig een droge dag ! Het was een mooie, maar op sommige plekken een zeer verraderlijke rally daar in de omgeving van Kassel in Duitsland. Op de diverse proeven was het onder de bomen nog nat en glad, ook het oogstseizoen liet in de vorm van modder zijn sporen na op de smalle landweggetjes in de omgeving van Bad Emstal.
De rally, meetellend voor de Historic Rallye Cup, was perfect georganiseerd en werd verreden over 6 proeven, waarvan 5 verschillende.
De wedstrijd begon zeer voorspoedig voor het Nijverdalse Classic-Rover Rally Team, het team presteerde buiten gewoon goed en bij de tussentijdse hergroepering lag de Rover-equipe op een zeer verdienstelijke 2e plek algemeen.
Een foutje op WP5 gaf uiteindelijk de doorslag, een verlies van 2,3 sec. en een duikeling in het klassement naar de 22e plek, helaas.
Volgend evenement : Legend Twente Rally
Datum : 3 en 4 November 2012
Plaats : Hengelo (O)
Prima prestatie Classic Rover Rally Team !
ROCH BBQ rit 2012
Battle of Britain Memorial
Op de terugreis naar Dover waren we wat vroeg voor de Ferry, daarom een deel van de kustroute gereden en een bezoek gebracht aan het Battle of Britain Memorial. Een indrukwekkend monument voor de gesneuvelde piloten tijdens WO II.
Binnenkort meer info, maar hier alvast de foto's!
Rover Car Chair, by Ron Arad (1981)
Throughout the 1980s and early 1990s, a cluster of industrial designers, including London-based Ron Arad, hungry for experimentation and inhibited by the economic climate in Europe, began exploring new methods and approaches to design problems. One of Arad’s most significant early works, this chair is made from a Rover 2000 car seat mounted on a frame of Kee Klamp scaffolding originally designed in the 1930s.
The design illustrates Arad’s preoccupation with experimentation and innovation, combining original and preexisting objects into inventive constructions with new uses in an effort to reawaken interest in these previously discarded materials and forms.
Ron Arad (English, born Israel, 1951)
Manufacturer: One Off (British, founded 1979)
Rover 200 car seat mounted on a frame of Kee Klamp scaffolding, tubular steel frame, and vinyl upholstery
76 x 88 x 66 cm (30 x 34 1/2 x 26 in.)
Restricted gift of the Architecture & Design Society, 2008.207
....... NIEUWE WEBSITE in de lucht !!
Met deze site willen we u op de hoogte houden van de laatste ontwikkelingen binnen de ROCH en de bijbehorende ins en outs…….
We zijn continue bezig deze website bij te werken, een aantal rubrieken zullen we de komende tijd geleidelijk gaan vullen. Ook willen we graag een voorbehoud maken voor de waarheidsgetrouwheid van de inhoud: de geschiedenis van het merk ROVER is waarschijnlijk minder uitvoerig gedocumenteerd dan bij merken met een grotere bekendheid. Wij houden ons dan ook ten zeerste aanbevolen voor aanvullingen en correcties.
……... we proberen de site zoveel mogelijk up to date te houden en we staan altijd open voor suggesties !!
FEHAC nieuws
|
PERSBERICHT
Federatie Historische Automobiel- en Motorfietsclubs
PERSBERICHT
De FEHAC (Federatie Historische Automobiel- en Motorfietsclubs) stelt zich vanaf haar oprichting (1976) ten doel de
belangen te behartigen van de eigenaren en houders van historische voertuigen. Het gaat als regel om voertuigen
van 25 jaar en ouder. De FEHAC telt ruim 200 leden, Nederlandse verenigingen en stichtingen die samen circa
70.000 personen vertegenwoordigen. Al deze mensen spannen er zich er voor in om de historische voertuigen die
zij bezitten zijn in stand te houden, met inzet van kennis, kunde en tijd, en volledig uit eigen middelen. Zo zorgen zij er
voor, ondersteund door een hele bedrijfstak, dat er in Nederland een rijke en gevarieerde collectie historische
voertuigen behouden blijft; niet alleen personenauto’s, maar ook bromfietsen, motorfietsen, autobussen,
bedrijfsvoertuigen, legervoertuigen, aanhangwagens en tractoren. In haar 35-jarige bestaan is de FEHAC uitgegroeid
tot dé gesprekspartner van de overheid op het gebied van regelgeving voor klassiekers.
De FEHAC is aangesloten bij de FIVA (Féderation Internationale des Véhicules Anciens) en vertegenwoordigt de
sector wegvoertuigen in de stichting Mobiele Collectie Nederland.
Bunnik, 3 augustus 2012
Scherpe daling import klassieke auto’s
De FEHAC constateert dat hoewel het nieuwe fiscale beleid met betrekking tot de
Motorrijtuigenbelasting voor klassiekers pas op 1 januari 2012 is ingegaan, nu al is vast te stellen
dat - grotendeels als gevolg van dat nieuwe overheidsbeleid - de import van klassieke auto’s over
de eerste 5 maanden van 2012 scherp gedaald is.
Het onafhankelijke Global Automotive Consultancy bv heeft op basis van de gegevens van RDC en VWE
becijferd dat de importdaling over de eerste 3 maanden van 2012 voor diesels al 27,4% bedraagt, vanaf
april heeft die trend zich zelfs nog versneld.
Over de eerste 5 maanden van 2012 is de geëxtrapoleerde importdaling in 2012 t.o.v. 2011 voor alle
klassiekers samen 31,1%, voor diesels is de daling het grootst met 37,9%. De daling bij benzine auto’s
bedraagt 27,0%
Op 1 januari 2012 is de Motie Van Vliet in gegaan. Daarmee is geregeld dat de leeftijd waarbij klassiekers
worden vrijgesteld van Motorrijtuigenbelasting stapsgewijs wordt opgetrokken van 25 naar 30 jaar.
Bovendien is daarbij vastgelegd dat klassiekers met een bouwjaar na 1986 de brandstoftoeslag voor
Diesel of LPG wél moeten voldoen.
Uit de bovenstaande analyse blijkt dat de Motie Van Vliet (2
e
Kamerlid van de PVV) nu al het verwachte
effect heeft gehad; de import en het bezit van een jonge klassieker voor een niet-liefhebber, en het
dagelijks inzetten daarvan als ware het een modern voertuig, zijn veel minder aantrekkelijk geworden.
Mede ook omdat die niet-liefhebber zich wél geconfronteerd zal zien met de typische klassieker
‘uitdagingen’ zoals frequent onderhoud en soms een zoektocht naar onderdelen.
In de ogen van de FEHAC is dit een gewenste ontwikkeling.
De FEHAC is pleitbezorger van de belangen van het Mobiele Erfgoed en van de eigenaren van klassieke
voertuigen. De FEHAC en de ruim 200 bij de FEHAC aangesloten clubs staan voor het spaarzaam,
liefdevol en hobbymatig gebruik van klassiekers.
Tegelijkertijd is het van groot belang dat de liefhebbers hun klassieker in alle vrijheid en zonder
opgelegde beperkingen kunnen blijven gebruiken, zodat het Mobiele Erfgoed daadwerkelijk Mobiel blijft.
Dit natuurlijk altijd met respect voor de belangen van anderen en de leefomgeving.
Noot voor de redactie.
Meer informatie mbt de FEHAC, klassiekers en mobiel erfgoed vindt u op de FEHAC
website.
Hebt u nog vragen of behoefte aan meer informatie, neemt u dan aub contact op met het
FEHAC secretariaat, of met Bert de Boer via pr@fehac.nl
Mobiliteitshuis
Kosterijland 15
3981 AJ Bunnik
T 030-6595370
E
secretariaat@fehac.nl
I www.fehac.nl
FEHAC Nieuwsbrief juli 2012
|
|
ONBOARD : Classic Rover Rally Team - Rover 2000TC
“Classic Rover Rally Team 8e in Main Kinzig Rallye!”
Het Nijverdalse Classic-Rover Rally Team, bestaande uit Johan Löwik (rijder) en Gert Visser (navigator) heeft afgelopen weekend de Main Kinzig Rallye gereden. Deze 3e rally, meetellend voor de Internationale HRC Intercup, is verreden in Wächtersbach (omgeving Frankfurt) en was een prachtig, maar zeer zwaar evenement.
De weersomstandigheden waren in eerste instantie zeer slecht en de smalle weggetjes met veel modder in de bochten waren her en der spekglad. Belangrijk was in ieder geval uitrijden en punten sprokkelen voor het Intercup kampioenschap.
De wedstrijd begon onder regenachtige omstandigheden en proef 1 en 2 (beide Rundkurze) werden foutloos verreden. Proef 3 was een mooie strijd, op een soort rallycross achtig circuit werden 4 auto’s nagenoeg gelijktijdig de baan ingestuurd. Dit gaf een felle strijd tussen de verschillende klassieke rally auto’s, door de slechte omstandigheden en het relatief vele onverhard, was de Rover equipe in hun element en werden er snelle ronden neergezet.
Na de hergroepering werden dezelfde 3 proeven nogmaals gereden en de tijden waren opnieuw een stuk sneller. Er waren voor het publiek mooie gevechten op de Rundkurz te zien tussen de Rover en de Opel Kadett C Coupé. De opdrogende proeven werden sneller, maar de sterk vervuilde bochten bleven verraderlijk.
Technisch gezien heeft het team geen enkel probleem gekend en uiteindelijk een prima 8e plaats in de HRC Cup gescoord. Mede hierdoor is het Nijverdalse team gestegen naar de 2e plaats in de tussenstand van de HRC Intercup. Met nog 2 wedstrijden te gaan, is er nog van alles mogelijk ….
Overig programma 2012:
22 september : Reckenberg Rallye
13 oktober : Rallye Bad Emstal
leuk ASVH evenement in Hellendoorn
Zaterdag 14 Juli : een 1e ASVH evenement in Hellendoorn, leuk / vijblijvend en voor herhaling vatbaar !!
Op dit "thuis" evenement konden we natuurlijk niet uitblijven, dus gingen we (Ton/RRC - Johan/P4 cabrio - Han/P6 2200TC) eens kijken wat er stond en het was heel leuk.
Klassieker en Youngtimer treffen
Voor het eerst in de geschiedenis van de Auto Sport Vereninging Hellendoorn hebben we eens de tijdgenomen om onze auto's te parkeren en ze eens goed te (laten) bekijken. Leden en belangstellenden hebben bij "De Kroon" in Hellendoorn de helm even aan de kant gelegt, de handschoenen even uit gedaan en de olie even laten af koelen.
Vrijblijvend en ongedwongen kon iedereen even komen kijken bij het Klassieker en Youngtimer Event. Veel deelnemers van de Kaartleesritten, de Europarit, de Omloop of een ander Asvh evenement hebben nog wel iets "anders" , vaak bijzonders, in de schuur staan. Soms net niet het juiste ding voor een intensieve rit, maar geweldig om zo even te delen met mede belangstellenden.
Het duurde dan ook niet lang voordat het plein bij de kerk in Hellendoorn vol stond met bijzondere auto's en minstens evenzovele bijzondere mensen.
Vanaf het terras bij "de Kroon" had men een goed uitzicht op de wagens. Een prachtige lokatie in de sferen van oud Hellendoorn.
Richard Hammers (bekend als DE fotograaf van de finish van de Europarit) kon de verleiding niet weerstaand en heeft enkele van zijn prachtige foto's bewerkt tot ware kunststukjes.
Het mooiste van deze middag is dat er uit onverwachte hoeken een bijzondere club leuke mensen is samen gekomen, allen met een gezamelijke passie: auto's!....................met karakter.
Bekijk de diashow of:
Klik op onderstaande link voor alle foto's van Asvh Klassiek juli 2012: https://picasaweb.google.com/104882045319513936410/20120714ASVHKlassiekerTreffen#
|
UNIEKE Rover P6 "ex works car" te koop !
This car is for sale by Silverstone Auctions on July 21st 2012 at The Wing, Silverstone Circuit.
Registration: JXC 8C
Chassis Number: 40025095C
Engine Number: 40017947E
Number... of cylinders: 4
CC: 1978
Year of Manufacture: 1965
Estimate (£): 15,000 - 20,000
In 1965 Rover Motor Company decided to enter the Monte Carlo Rally the following year with 4 Works cars, all Rover 2000's registered; 'JXC5C', 'JXC 6C', 'JXC 7C' and this car 'JXC 8C'. Only this car survives today.
Chassis no. 4002505 was built to Group 1 (the equivalent of Group N today) specification and driven by the Polish pairing, Zasada and Wedrychowski. The car retired after frontal damage curtailed their Rally, although they were classified as finishers - in 22nd place overall.
The car was then kept by the factory and used for development purposes of the 2000TC and 2200TC drivetrain and suspension.
It was then purchased by former Works driver, Anne Hall, in 1978 and fully restored by her in 1988. There is documented evidence and photographs of this restoration in the history file. The project ended up with the re-shelling of the car using a factory supplied new body-shell of the same year as the original. All other parts, including the engine and gearbox, were transferred across and the car was rebuilt to the exact spec of the '66 Monte Carlo cars. This even went so far as to include a 'no longer available' heated front screen and factory spot lights. The shell was also seam welded as per the original.
The car was then displayed in exhibitions and museums until, in 2008, world renowned restorers - JD Classics - were commissioned to carry out a total mechanical rebuild of the car in order for it to take part in that years 'Le Jog' Rally. The history file tells us that this mechanical work cost £15,000. The car then went on to do the 2011 'Le Jog', with further expense at JD Classics of an additional £4,000.
Complete with current FIVA identity card and Rover Heritage certificate, confirming the history with the Rover Competition department.
Classic Rover Rally Team 9e in HRC Rallye Grönegau
“Classic Rover Rally Team 9e in HRC Rallye Grönegau!”
Het Nijverdalse Classic-Rover Rally Team, bestaande uit Johan Löwik (rijder) en Gert Visser (navigator) hebben een goed resultaat neer gezet in het HRC klassement van de Rallye Grönegau.
Afgelopen 9 juni werd op de snelle asfalt proeven rondom Melle (omgeving Osnabruck) de 5e ADAC Rallye Grönegau verreden. De Nijverdallers starten in de Retro cup in een sterk startveld van 36 auto´s varierend van Wartburg tot en met de snelle Opel Manta’s en BMW 3-series.
De rally begon direct slecht voor de Rover, al in de 3e bocht van proef 1 werden de strobalen opgezocht en werd er aan de voorzijde schade gereden. De schade leek mee te vallen, maar met name de koeling baarde zorgen. Bij een snelle tussenstop/service voor proef 2 kon de boel recht getrokken worden en bleek de auto verder probleemloos te functioneren. De aanpassingen aan de brandstoftoevoer en de aandrijflijn hebben goed uitgepakt.
Dankzij de uiteindelijke 9e plaats in de Grönegau, staat het Nijverdalse team nog steeds in de top 3 in de tussenstand van de HRC Intercup. De equipe is in deze stand wel voorbij gestreefd door de prima presterende debutanten van 2012 Mulder/Marschall, rijdend in de snelle Ford Escort MKII.
Nieuw menu : Viking en.............
PDF bestanden....
In het nieuwe menu "Viking en ......" kunt u diverse bestanden in PDF vorm bekijken, we streven er naar om alle "oude" Vikingen hier neer te zetten, maar ook eventuele technische artikelen, stories enz. enz....
kijk gauw en .........VEEL LEESPLEZIER !!
ROCH Taxatiedag 2012
De jaarlijkse TAXATIEDAG van de ROCH werd ook dit jaar weer gehouden bij de firma Smink in Hooglanderveen. Na een druilerig / regenachtig begin, kwam uiteindelijk toch het zonnetje erdoor. Ruim 20 auto's werden ter taxatie aangeboden aan dhr. André Pisa van Ataxaties.
Het was weer gezellig .................................familie(s) Smink, NOGMAALS BEDANKT voor de gastvrijheid en de goede organisatie !!
Classic Rover Rally Team : 7e in Rallye Melsungen!
7e plaats voor Nijverdals Classic Rover Rally Team in Rallye Auf nach Melsungen
1 september : Rally Blankenheim
22 september : Reckenberg Rallye
13 oktober : Rallye Bad Emstal
…. Rallye Siegerland Westerwald
British Cars and Lifestyle 2012
Afgelopen weekend was in Rosmalen weer de jaarlijkse British Car and Lifstyle beurs. De ROCH was aanwezig met de clubstand en een drietal prachtige Rover's :
- P3 60 in een prachtige gerestaureerde staat
- P5B, een auto voor dagelijks gebruik
- Een Vitesse, werkelijk een prachtig origineel exemplaar.
De opkomst van bezoekers, waaronder veel leden was goed en de sfeer was als vanouds gezellig !
Technische Middag Hoogeveen
Vandaag 11.2.2012 was de Technische Middag in Hoogeveen bij ATN Aircraft Division. Dit familiebedrijf liet op gepaste wijze de echte "techniek" rondom de klassieke vliegtuigen zien. Van Bucker Jungmann tot Piper, stermotoren tot magneet ontstekingen..... kortom, ECHTE TECHNIEK en voor elk wat wils !!
Fam. van Egmond nogmaals bedankt !!
Foto's online Gallery !
Rover P6 in WINTERTRIAL 2012
The 12th Winter Trial will start in Holland. on January 28 from Chateau st Gerlach near Maastricht. The finish is in Trieste (Italy).
See the website ( https://www.thewintertrial.nl/winter-trial-2012/information) for more details and have a look at the map to see the locations of the MC's, TC's and Tests. The first practice test is held on the Casino Valkenburg parking lot on saturday the 28th between 13.00 and 15.00 hrs.
Scrutineering took place in Noordwijk on 7 January at the Decos building and the Profile tyre centre.
With a full entry list and the great news that Frank Fennell will be back to keep Gijs van Lennep from a third victory we see more people with a chance to win this event than ever before.
Other crews who might do realy wel are Bjorn Andresen (Norway) with Bennie Roetgerink and two times winner, Harm Lamberigts / Arthur Denzler, Joe Reynolds/Guy Woodcock and also Ronald Versluis/Michiel Oortman Gerlings who have entered the trial class, just to name a few.
One competitor with a Rover P6 3500 : Fons Aarents